
Köpvillkor
Här hittar du våra köpvillkor
För att genomföra ett köp på polishperfect.se krävs det att du är över 18 år. Är du under 18 år krävs enligt Föräldrabalken målsmans medgivande. Genom beställning på polishperfect.se godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta.
Företagsinformation:
Salong Polish Perfect AB
Karin Larssons väg 20f
128 63 sköndal
559172-4793
Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I Kassan kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter samt avdragna rabatter.
​
Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress eller att orderbekräftelsen sorterats in under Skräppost.
Så fort din försändelse lämnat vårt lager får du ett bekräftelsemail, innehållandes kollinummer och spårningslänk.
OBS! Kom ihåg att hämta ut ditt paket i tid. Om paketet kommer tillbaka till oss som outlöst paket så förbehåller vi oss rätten att fakturera dig en avgift om 250 kr för att täcka avgifter och administrativa omkostnader.
Ångerrätt
Om du ångrar ditt köp eller någon produkt från din beställning måste du låta oss veta detta inom 14 dagar efter att du mottagit de aktuella produkterna, detta i enlighet med Distansavtalslagen. För att din retur ska bli godkänd måste produkten vara obruten, oanvänd och finnas i oskadad originalförpackning med tillhörande emballage. Öppnade eller använda smink, hudvårds- och hygienprodukter återtas inte av hygieniska skäl. På detta sätt kan vi garantera att alla våra kunder köper en orörd och fräsch produkt.
​
Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl.
Efter att du via mail på info@polishperfect.se meddelat oss att du önskar returnera har du enligt lagen om distansavtal 14 dagar på dig att returnera den aktuella produkten. När vi mottagit din retur och gjort bedömningen att produkten är i väsentligt oförändrat skick kommer vi inom 14 dagar att återbetala dig, samt meddela dig via mail att ärendet är avslutat. Återbetalning sker med samma betalsätt som användes vid köpet.
​
Retur- och Reklamationsinstruktioner
Har du ångrat ditt köp så gör du en Retur. Har du fått en skadad produkt eller saknar en produkt i din order så gör du en Reklamation. Observera att vi inte har någon “nöjd kund-garanti”. Detta innebär att vi ej godkänner returer/ reklamationer av produkter som du använt men som ej lever upp till dina förväntningar. Vid eventuell allergi eller överkänslighet rekommenderar vi alltid att man provar en ny produkt på en liten yta (exempelvis på handleden) och väntar i 24h för att se om man får någon reaktion.
​
Leveransförsening
Konsumenten har rätt att häva köpet vid försening om denne inte godkänner ny föreslagen leveranstidpunkt. Leveranstid är normalt 1 - 7 dagar för Sverige.
​